VAALIEHDOKKAAT

KOVA eli Turun seudun KOulutuspoliittinen VAsemmisto on vuonna 1974, yhtenäisen peruskoulun synnyttämisen voittotunnelmissa, perustettu vasemmistolainen yhdistys. KOVAn toimintakenttä liittyy ennen muuta koulutuspolitiikkaan sen kaikilla alueilla ja asteilla.

Koulutuksen olevan keskeinen voimavara rakennettaessa tasa-arvoista, hyvinvoivaa ja ihmisarvoista suomalaista yhteiskuntaa. KOVA vastustaa kasvavaa yhteiskunnallista ja kulttuurista eriarvoisuutta.

Tänne tulee tietoa KOVAn vaaliehdokkaista aina ennen tulevia vaaleja, jotta tiedät aina, ketkä ovat koulutuksen asialla!

Edus­kun­ta­vaa­lit 2023

Eduskuntavaalien 2023 alla KOVA järjesti tapahtuman, johon kutsui ne Varsinais-Suomalaiset ehdokkaat, joille koulutus oli tärkeää. KOVAn jäsenistöstä ei ollut lopulta näissä vaaleissa ehdokasta kun silloinen varapuheenjohtaja Jaakko Lindström saikin yllättäen opetusneuvoksen viran ja joutui jättämään ehdokkuutensa.

Kun­ta­vaa­lit 2021

Kuntavaalien 2021 yhteydessä KOVAn ehdokkaat järjestivät Koulutuspoliittisten kantojen etäesittelytilaisuuden, joka tallennettiin ja joka löytyy allaolevan linkin takaa.

Kou­lu­tus­po­li­tiik­kaa